Marka LOTTO nowym Partnerem Tytularnym Ekstraklasy
LOTTO Ekstraklasa - to nowa nazwa rozgrywek najwyższej piłkarskiej ligi zawodowej w Polsce. Na mocy umowy pomiędzy Ekstraklasą SA, a Totalizatorem Sportowym nazwa będzie obowiązywała od sezonu 2016/2017. Ekstraklasa SA oraz Totalizator Sportowy podpisały roczny kontrakt, który gwarantuje prawo do używania połączonej nazwy rozgrywek oraz znaku graficznego Ekstraklasy. LOTTO, jako jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, uzyskała prawo do wykorzystania szeregu świadczeń marketingowo-sprzedażowych Ekstraklasy.
W konferencji prasowej inaugurującej współpracę wziął udział minister sportu i turystyki Witold Bańka. - Dziękuję za zaproszenie. Takie projekty jak ten i rozwój Ekstraklasy prowadzi także do rozwiązań, które są kluczowe z punktu widzenia ministerstwa sportu i turystki. Jako resort zaangażowaliśmy się w projekt Akademii Klasy Ekstra, który ma zachęcić nie tylko do piłki nożnej, ale do uprawiania sportu. Projekt akademii wsparliśmy dotacją 800 tysięcy złotych, a pierwsze efekty już widać. Do Klasy Ekstra zgłosiło się więcej dzieci niż planowano. Jako ministerstwo chcemy korzystać z doświadczeń tych, którzy znają się na rozwoju piłki nożnej w Polsce. To jest projekt, którego celem jest przede wszystkim upowszechnianie sportu wśród najmłodszych, zachęta do dobrej sportowej zabawy - powiedział Bańka.
Nowy logotyp rozgrywek pojawi się m.in. na: koszulkach wszystkich piłkarzy, bandzie centralnej wszystkich szesnastu stadionach, bandach elektronicznych, a także na ściankach do wywiadów. Logo rozgrywek LOTTO Ekstraklasy będzie także prezentowane podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, w różnych wersjach ekspozycji. Dodatkowo, znajdzie się ono we wszystkich pozostałych produkcjach telewizyjnych, w komunikacji w mediach społecznościowych Ekstraklasy oraz wszelkich kanałach komunikacji prowadzonych przez kluby, które skupiają wokół siebie 11 milionów kibiców zainteresowanych piłką nożną.
Istotną kwestią jest również fakt, iż pakiet Partnera Tytularnego zaoferowany marce LOTTO istotnie różni się od pakietów jakie otrzymały na mocy umów o współpracy poprzednie firmy dotychczas zaangażowane na tym poziomie świadczeń. Jego świadczenia marketingowo-sprzedażowe zostały wyselekcjonowane i precyzyjnie dobrane do założeń realizacji celów biznesowych określonych przez Partnera.
Rozgrywki LOTTO Ekstraklasy rozpoczynają się 15 lipca 2016 roku.