Ministerstwo Sportu i Turystyki Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce - Prace badawcze -

Oficjalna strona Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej

Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Prace badawcze

Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce

Wykonawcą opracowania jest Stowarzyszenie na Rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki. Opracowanie jest połączeniem analizy koncepcji teoretycznych z empirycznym wykorzystaniem ich w odniesieniu do polskiego rynku usług turystycznych. W publikacji podjęto próbę systematyzacji pojęć i koncepcji teoretycznych dotyczących rozwoju rynku turystycznego, a następnie dokonano empirycznej weryfikacji wybranych koncepcji.

Celem pracy było lepsze poznanie mechanizmów działania rynku usług turystycznych w Polsce, a w konsekwencji wskazanie potencjalnych kierunków jego rozwoju oraz ewentualnych zagrożeń. Empiryczna analiza koncepcji ekonomicznych w odniesieniu do polskiego rynku powinna ponadto przyczynić się do wskazania narzędzi analitycznych, które mogą być przydatne do monitorowania zachodzących zmian.

 W opracowaniu poruszono zagadnienia dotyczące:

a) zakresu i struktury rynku usług turystycznych oraz kryteriów oceny kierunków jego rozwoju,

b) czynników wpływających na rozwój popytu i podaży oraz modeli umożliwiających kwantyfikację siły ich oddziaływania,

c) konkurencyjności polskiej oferty turystycznej.

 

  

Polskie Marki Turystyczne - zakładka Turystyka
Turystyka bez ryzyka
Program rozwoju turystyki do 2020 roku
Karta Dużej Rodziny
Baltic Sea
Dwustronne umowy turystyczne
Polska Organizacja Tyrystyczna
iPolak
Polak za granicą
Odkryj Polskę
Światowa Organizacja Turystyczne
OECD
Zarabiaj na turystyce
Raporty TFG
Granty Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego - Turystyka
do góry