Ministerstwo Sportu i Turystyki Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku - Kierunki rozwoju turystyki -

Oficjalna strona Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej

Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Kierunki rozwoju turystyki

Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku

Rada Ministrów, na wniosek Ministra Sportu i Turystyki, przyjęła w dniu 26 września 2008 r. dokument rządowy  „Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku”.

Jako podstawowe założenie dokumentu przyjęto traktowanie turystyki jako dziedziny ściśle powiązanej z wieloma procesami rozwoju i takie jej kształtowanie, które będzie zgodne z innymi celami społeczno-gospodarczego rozwoju kraju. Dokument zwraca uwagę nie tylko na wewnętrzną spójność podejmowanych działań, ale także na efekt synergii pomiędzy turystyką a środowiskiem przyrodniczym, kulturą, rozwojem społecznym, infrastrukturą etc. W myśl założeń, poprzez uczynienie z Polski kraju atrakcyjnego dla turystów krajowych i zagranicznych, turystyka stanie się ważnym narzędziem społeczno-gospodarczego rozwoju regionów.

„Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku” sprzyjać będą budowaniu silnych podstaw gospodarki turystycznej. Formułują nie tylko zobowiązania Rządu RP, mające na celu harmonijny i zrównoważony rozwój sektora turystycznego w Polsce, ale wskazują także działania, w których realizację powinny być zaangażowane wszystkie podmioty działające na rzecz rozwoju turystyki, np. jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, organizacje branżowe, środowisko naukowe.

W skali makroekonomicznej realizacja „Kierunków …” wyraźnie wpisuje się w realizację celów strategicznych Unii Europejskiej, określonych w odnowionej Strategii Lizbońskiej, a także priorytetów Strategii Rozwoju Kraju 2007-2015, celu strategicznego Narodowej  Strategii Spójności 2007-2013 oraz priorytetów Krajowego Programu Reform 2005-2008.

Celem nadrzędnym „Kierunków…” jest tworzenie warunków prawnych, instytucjonalnych, finansowych i kadrowych rozwoju turystyki, sprzyjających rozwojowi społeczno- gospodarczemu Polski oraz podniesienie konkurencyjności regionów i kraju, przy jednoczesnym zachowaniu walorów kulturowych i przyrodniczych.
Polskie Marki Turystyczne - zakładka Turystyka
Turystyka bez ryzyka
Program rozwoju turystyki do 2020 roku
Karta Dużej Rodziny
Baltic Sea
Dwustronne umowy turystyczne
Polska Organizacja Tyrystyczna
iPolak
Polak za granicą
Odkryj Polskę
Światowa Organizacja Turystyczne
OECD
Zarabiaj na turystyce
Raporty TFG
Granty Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego - Turystyka
do góry