Ministerstwo Sportu i Turystyki Polska w grupie "Top 10 Most Popular Destination" roku 2017 w Chinach - Rynek turystyczny -

Oficjalna strona Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej

Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Rynek turystyczny

Polska w grupie "Top 10 Most Popular Destination" roku 2017 w Chinach

W Pekinie wręczono doroczne, prestiżowe nagrody turystyczne National Tourism Award. W kategorii „Najbardziej popularne cele podróży w 2017 roku” jednym z dziesięciu laureatów została Polska

22 stycznia odbyła się w Pekinie uroczystość wręczenia dorocznych nagród turystycznych National Tourism Award. W kategorii „Najbardziej popularne cele podróży” w 2017 roku jednym z dziesięciu laureatów została Polska. W grupie "Top 10 Most Popular Destination" obok Polski znalazły się także Australia, Austria, Hong Kong, Japonia, Maroko, Nowa Zelandia, Seszele, Tunezja i Turcja.

To wielkie wyróżnienie dla naszego kraju. Lista rankingowa jest ustalana w oparciu o arkusze oceny i opinie największych chińskich organizatorów podróży i agencji turystycznych. Miernikiem nie są liczby wysłanych turystów, lecz zainteresowanie klientów danym celem podróży i wzrost sprzedaży podróży do tego miejsca. Organizatorem konkursu jest wydawnictwo National Tourism Media Ltd., wydawca miesięcznika National Tourism - najważniejszego magazynu B2B dla chińskiej branży turystycznej.

– To znakomita wiadomość dla polskiej turystyki i docenienie ciężkiej pracy Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej w promocji naszego kraju na rynkach azjatyckich. Jestem przekonany, że to wyróżnienie i nasze działania przełożą się na jeszcze większe zainteresowanie Polską wśród turystów z Chin oraz innych krajów azjatyckich – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.

W ocenie chińskich biur podróży Polska stała się na przestrzeni ostatnich dwóch lat bardzo popularnym celem wyjazdów turystycznych. Organizatorzy współpracujący z Polską Organizacją Turystyczną potwierdzają gwałtowny wzrost zainteresowania i sprzedaży programów „polskich” - zarówno podróży odbywających się do dwóch-trzech krajów (np. Węgry, Czechy i Polska), jak i podróży „monotematycznych”, czyli odbywanych wyłącznie do Polski. Są to z reguły podróże objazdowe do polskich miast trwające od 9 do 12 dni.

Najbardziej popularnymi miastami w Polsce są Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław i Poznań. Warto nadmienić, że dwa ostatnie zostały wprowadzone do programów dzięki działaniom promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej, prowadzonym w 2016 roku. Kolejnymi miastami wspieranymi przez POT od drugiej połowy 2017 roku są Łódź i Katowice.

Popularność Polski jako celu podróży turystycznych Chińczyków potwierdzają dane GUS. Na przestrzeni lat 2016-2017 liczba turystów chińskich przyjeżdżających do Polski wzrosła o ponad 115 proc. W trzecim kwartale 2017 roku przekroczona została po raz pierwszy w historii bariera stu tysięcy osób, a w okresie od stycznia do listopada Polskę odwiedziło ponad 124.000 turystów z Chin (dane GUS za 11 miesięcy 2017 roku).

Polska była już dwukrotnie laureatem National Tourism Award w 2016 roku.

W listopadzie, podczas gali w Szanghaju, dyrektor pekińskiego ośrodka odebrał z rąk organizatorów nagrodę „2016 New Overseas Destination Marketing Organization”, a niespełna miesiąc później w Pekinie tytuł „2016 China Tourism the Most Potential Destination”. Jak widać, Polska nie zawiodła organizatorów konkursu i w rekordowo krótkim czasie pokonała drogę od kategorii „Most Potential Destination” do kategorii „Most Popular Destination”. 

  • Zdjęcie nagrody dla Polski
Polskie Marki Turystyczne - zakładka Turystyka
Turystyka bez ryzyka
Program rozwoju turystyki do 2020 roku
Karta Dużej Rodziny
Baltic Sea
Dwustronne umowy turystyczne
Polska Organizacja Tyrystyczna
iPolak
Polak za granicą
Odkryj Polskę
Światowa Organizacja Turystyczne
OECD
Zarabiaj na turystyce
Raporty TFG
Granty Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego - Turystyka
do góry