Ministerstwo Sportu i Turystyki Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych: Polskie zapasy ze wsparciem PWPW - Aktualności -

Oficjalna strona Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej
W grze o rozwój aktywności fizycznej społeczeństwa i sukcesy polskich sportowców.W drodze po Polskę przyjazną turystom.

Nawigacja

Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych: Polskie zapasy ze wsparciem PWPW

W. Bańka: Zapasy mają duży potencjał. KDPS powstał po to, by wspierać takie dyscypliny

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych została strategicznym sponsorem polskich zapasów, zarówno Krajowej Ligi Zapaśniczej, jak i Polskiego Związku Zapaśniczego. Współpracę podjęto w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk Sponsoringowych – dokumentu opracowanego m.in. przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

– Zapasy mają piękną tradycję i duży potencjał medalowy. Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych powstał po to, by wspierać takie dyscypliny. Polskie zapasy jeszcze nigdy nie miały tak silnego partnera. Wierzę, że to początek licznych sukcesów – powiedział minister Witold Bańka podczas konferencji prasowej zorganizowanej w dniu podpisania umowy. – Kilka dni temu sponsora zyskały „polskie wiosła”, trwają rozmowy w innych związkach. Ruszamy też z „Teamem 100” – opieką sponsorską przez spółki Skarbu Państwa zostanie objęta grupa 100 utalentowanych zawodników ­– dodał.

W imieniu PWPW umowę podpisał Piotr Woyciechowski, prezes zarządu i Robert Wardaka, członek zarządu. Ze strony PZZ podpisy złożyli – Andrzej Wroński, pełniący obowiązki prezesa oraz Andrzej Głaz, sekretarz związku. Przy podpisaniu umowy obecny był minister Witold Bańka oraz Damian Fedorowicz, prezes Krajowej Ligi Zapaśniczej.

– Wspierając projekt sportowy, PWPW wychodzi naprzeciw dobrym praktykom w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa. Zaangażowanie firmy w sport, który niesie ze sobą możliwość promocji marki zarówno w kraju jak też za granicą (mistrzostwa świata i Europy), stanowi nowy kierunek promocji marki. PWPW jest instytucją zaufania publicznego, a wsparcie inicjatyw sportowych takich jak zapasy, wolnych od agresywnych zachowań i niejasnej rywalizacji, wpisuje się w ten wizerunek. Patronat nad wydarzeniami organizowanymi przez Polski Związek Zapaśniczy objęli m.in.: Minister Sportu i Turystyki, władze samorządowe oraz Telewizja Polska S.A. – usłyszeliśmy od Piotra Woyciechowskiego, prezesa zarządu PWPW.

PWPW S.A w dniu podpisania umowy stała się strategicznym sponsorem Polskiego Związku Zapaśniczego oraz tytularnym sponsorem Krajowej Ligi Zapaśniczej, która przyjmie nazwę PWPW Krajowa Liga Zapaśnicza.

To duży sukces Andrzeja Wrońskiego, który od dłuższego czasu prowadził rozmowy PWPW i negocjował warunki umowy.  To pierwszy w 70-letniej historii PZZ sponsor tytularny związku.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. (PWPW S.A.) – spółka Skarbu Państwa, przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją banknotów, dokumentów, druków zabezpieczonych i systemów IT. PWPW znajduje się na liście spółek strategicznych Skarbu Państwa. Od stycznia 2017 nadzór właścicielski nad PWPW S.A. sprawuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji. Od 2006 spółka znajduje się na liście producentów banknotów euro akredytowanych przez Europejski Bank Centralny. Główna siedziba PWPW S.A. mieści się w gmachu przy ul. Romana Sanguszki 1 w Warszawie, wzniesionym w latach 1926–1929.

– Podpisanie umowy sponsoringowej z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych jest kolejnym etapem budowy marki i prestiżu rozgrywek Krajowej Ligi Zapaśniczej. Wysoki poziom organizacyjny jak i nieustannie rosnący zasięg medialny KLZ, sprawiły, że rozgrywki te stały się atrakcyjnym produktem dla sponsorów. Gorąco wierzę, że zaangażowanie nowego sponsora tytularnego ligi, Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, jeszcze bardziej wpłynie na promocję i atrakcyjność tych rozgrywek – oświadczył Damian Fedorowicz, prezes KLZ.

 
do góry